9 mars 2016

Testar havremjölk

Jag får i mig rätt mycket mjölkprodukter eftersom jag äter keso , kvarg , yoghurt samt har mjölk i kaffet. Jag har svårt att klara mig helt utan mjölkprodukter ( försökt innan) men vet att jag får en behaglig och lättare känsla i magen när jag minskar ner på dem. 

Därför tänkte jag prova havremjölk i kaffet istället för vanlig mjölk. Precis druckit min första kopp och det var jättegott. Efteråt fanns ingen jobbig uppsvälld känsla så i fortsättningen blir det antingen svart kaffe eller med havremjölk. 

Jag äter ju som jag nämnt tidigare inte lchf längre utan mer lågkolhydratskost , annars hade såklart inte havremjölk varit " godkänt ". Men det blir ju inga mängder eftersom det bara förekommer i kaffet. Det triggar förhoppningsvis inte mitt sötsug heller. 

Folk blir fortfarande förvånade när jag tackar nej till sötsaker till kaffet. En ostskiva , skinkskiva , nötter eller en bit mörk choklad går lika bra. Fast oftast räcker det med baaaaara kaffet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar