21 mars 2016

Bra för välmåendet


I helgen var jag och min andra hälft iväg på spa, ( en julklapp från mina kära föräldrar)  Vann spa i Bohuslän. Det var så vackert där, första intrycket var väl iofinte  så positivt och vi skämtade om att det såg ut som ett sjukhem utanför. Men då såg vi bara en liten liten del av det.

 När vi kom in var det helt annat, ett flott ställe men fantastisk miljö och bra  personal. Rummen var också fina och utsikten från fönstret var fantastisk. 

Vi checkade in på eftermiddagen , på vägen dit hade vi varit och shoppat och lunchat. Bytte om till badkläder , tog våra morgonrockar och begav oss till spat. Även där var det fint och jag kände verkligen att jag kunde slappna av och släppa alla krav som jag brukar ha på mig hemma. Vi badade i varma källor , bastade lite, gick utomhus och badade med utsikt över fjord och berg, tog ett glas rosé i de bekväma fåtöljerna. Man kan säga att vi hade det riktigt bra och för en gång skull kunde vi bara vara " Therese och Peder " utan att behöva tänka på blöjbyten , välling , nattningar osv, vi behövde verkligen detta. 
Efter att vi varit på spat i två timmar var vi på rummet. Jag låg i sängen och  smuttade prosecco och käka chillinötter i över en timma innan det var dags att göra sig iordning till middagen. När händer det annars ? 

Middagen var trerätters och jag fuskade faktiskt. Jag äter ju aldrig efterrätter eller annat sött men tänkte att just denna helg är det ändå värt att fuska. Jag får ta smällen nästa vecka ( när jag får tampas med ett hemskt sockersug ) förrätten var Lax med ett fröknäcke , en god röra som jag inte minns vad den hette samt rädisor, det var otroligt gott. Varmrätten bestod av oxfilé med små kärsbärspotatisar, en sås och sparris. Och så denna efterrätt , vit chokladmousse med citronsorbet , det var himmelskt gott alltså. Men om jag ska vara ärlig , för sött. Ja , är man van vid att endast äta mörk choklad emellanåt som har en bitter sötma blir vit chokladmousse och sorbet väldigt sött i munnen. 


Är så glad över denna helgen. Att vifick  komma iväg och bara njuta. Nu är det vardag igen och jag ligger nedbäddad med halsont och feber. Men förhoppningvis är jag väl snart på benen igen. 


Ha en fin vårdag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar