30 okt. 2015

Cirkel fys

I onsdags testade jag cirkelfys. Det var verkligen passet jag letat efter. Så roligt och precis den typen av träning jag gillar. Mycket styrka , kroppskontroll och fokus på tekniken. 

Passet startade med att vi plockade fram de redskap som behövdes och det var bla skivstänger , kettleballs , mattor , trx-band osv. Sen var det lite uppvärmning innan vi körde igång. Det var 9 stationer och vi körde 3 varv. 

Stationerna var : 
 
Situps 
Militärpress
Marklyft 
Armhävningar 
Plankan 
Benböj med kettleballs 
Statiska utfall med fokus på balans 
Kliv på hög Box med fokus på bålstabilitet 
Övning i trx-band 

Det var så roligt och jag gav verkligen allt. Många av dessa övningar brukar jag träna hemma så det var verkligen mina favoriter. Jag hade gärna kört ett varv extra.

Passets sista stund avslutades med kroppskontroll och nervarvning i form av rörelser som var jobbiga men samtidigt sköna. Man sträckte ut och tänjde kroppen på ett behagligt sätt. 

Som ni säkert förstår så kommer jag träna detta passet ingen, Faktiskt redan på söndag. 

Men nu är det fredagsmys! 

Trevlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar