4 juli 2015

Semestern fortsätter

Såhär ser lite av formen ut just nu. Jag kämpar inte för att bli pinnsmal, jag kämpar för att trivas i min kropp och ha en god hälsa. 

Jag vill också känna att jag orkar med dagen som tvåbarnsmamma och därför ha de muskler som det krävs, framförallt i armar, rygg och ben. Jag strävar alltså inte efter en fitnesskropp utan en kropp som orkar att vara fysiskt aktiv på dagarna med mina barn.

Jag upplever och känner skillnad i armar och axlar men ryggen behöver stärkas upp och särskilt ländryggen där jag känner mig extra svag. Magen är ju en del för sig och pga av min magmuskeldelning samt mina två snitt så tar jag det lugnt med övningar som typ situps eller liknande för att inte belasta delningen för mycket. Fokus ligger istället på coreövningar och att hela tiden ha ett aktivt bukstöd. Det gör fortfarande ont i snittet ibland , särskilt när jag reser mig från liggande. 

Nu på sommaren och semestern ser träningen lite annorlunda ut men den blir av och det är det viktigaste. Jag längtar dock till gymmet så dit bär det av nästa vecka. 

Nu är det godnatt här i Falkenberg, trötta efter en varm dag. Vi har besökt en gårdsbutik där de hade grisar utanför. Väldigt närproducerat med andra ord. Köpte brieost och korv som vi ska smaka på imorgon. 

Thuressons gårdsbutik i Glommen. Ett hett tips om ni ska till Falkenberg. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar