1 maj 2015

Vila i frid

Detta är bilder från i onsdags, en dag som började med ett ganska soligt väder. Jag och barnen begav oss till lekplatsen på morgonen som vi ofta gör och lekte. 

Det blev en liten promenad hem och vi hann precis in innan haglet kom. 

Eftermiddagen kom också och det blev en väldigt sorglig eftermiddag. Fick ett samtal från min pappa där han berättar att min kära mormor har somnat in. 

Det var blandade känslor som vällde över mig. Jag blev såklart väldigt ledsen och kände en stor klump i magen, jag fick också en känsla av lugn och frid. Min älskade mormor ville detta, det har hon uttryckt en tid. Hon fick somna in lungt och stilla och är nu en ängel i himlen tillsammans med sin dotter och tvillingsyster bla. Hon fann frid och ro och avslutade livet när hon var nöjd och mätt på det. Nu tänker jag på min underbara morfar, den tappraste person jag känner som har tagit hand om sin älskade hustru i hemmet i många många år, det är äkta kärlek det. De har varit gifta i 67 år och vet hur man vårdar ett äktenskap, finare människor finns inte. Jag hoppas att han vet att vi finns här för honom och han är alltid välkommen. 

Vila  i frid lilla mormor. Vi ses ! 




Här är min underbara mormor , Vivan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar