27 apr. 2015

Spinning intervall

Nu  är jag precis hemkommen från ett pass jag aldrig kört förut, å herrejesus vad jobbigt det var. Det var ett spinningpass, ett intervallspinningpass. När jag bokade passet reagerade jag inte så  mycket på att det stor intervall utan tänkte att det kommer inkludera intervaller helt enkelt.

Passet var grymt jobbigt men kände också hur effektivt det var. Jag la upp ribban litegrann hela tiden för att testa mig fram hur mycket min kropp var kapabel att klara av, jag är imponerad av mig själv måste jag säga, fantastisk känsla att få vara det.

Passet var upplagt med uppvärmning i ca 10 minuter innan intervallerna drog igång. Ibland var det att man körde 2 minuter med ca 1 minut vila och sen kortare intervaller på ca 45 sekunder och 30 sekunders vila. TROR jag. Var lite halv borta under passets gång och koncentrerade mig bara på att köra gärnet Kommer verkligen gå på detta passet fler gånger, skönt också att det är lite kortare och intensivare så att träningen inte tar lika lång tid.

Nu blir det keso, makrill och finncrisp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar