21 jan. 2015

Nystädat och laxrecept

Jag kan erkänna att jag dammsuger inte så ofta, tycker det är så fruktansvärt tråkigt och bökigt när man har ett helt hus. Men idag var det verkligen nödvändigt så jag tog en svängom med dammsugaren medan Olivia sov och Vilton är på förskolan. Det går nämligen inte dammsuga när vilton är hemma å vaken för då vill han ta över städningen helt, han är tokig i dammsugare och allt som hör städning till.

Dagen idag består av BVC-besök och så ska min syster komma hit. Ska plocka upp henne på hemvägen innan vi åker och hämtar Vilton på förskolan. Min syster hade bakat rawfoodbollar som hon idag tänkte vjuda på till kaffet, ser redan fram emot att smaka. 

Min kära vän Emma ville ha receptet på laxrätten som jag ofta lagar och här kommer den.

Lax i ugn

Ingredienser :

 Ca 1,5 dl Créme fraiche 
1,5 msk hummerfond ( toutch of taste är god)
2 msk rom
En skvätt matlagningsgrädde 
Laxfileer
Ev lite dill 
Salt, peppar, timjan 

Tina laxfileerna och lägg dom i en form med lite olivolja. Krydda med lite timjan, salt och peppar. 

Blanda créme fraiche, hummerfond och grädde i en kastrull och koka upp så det börjar puttra. 

Höll blandningen över laxen och strö ev på lite dill. Låt stå i ugnen på 175 grader ca 30 minuter. Toppa med rommen.

Servera med olika grönsaker som ex broccoli, spenat, tomater 

Smaklig måltid 
Nystädat, Jaja lite lego på golvet har ingen dött av


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar