23 jan. 2015

Första magsjukan

Asså fy vilken pärs detta är, vår lille Vilton har fått magsjukan. Vi vaknade upp inatt av att han grät och hosta och var helt skräckslagen. Peder gick in till honom och upptäckte att han hade kräkts i sängen. Vilton har aldrig spytt innan av illamående så han undrade ju såklart vad som hände, lilla vännen. Det blev en omgång till på natten och nu under förmiddagen har han spytt, det konstiga är hur otroligt pigg han är mellan kräkningarna, som vanligt typ. Jag tycker att han borde vara trött vid det här laget men icke.
 


Nu är det bara att hålla tummarna för att vi andra klarar oss. Jag hade magsjukan när jag var gravid i v 20 med Vilton och fy vad jag hatar att må illa. Minns när jag låg där på golvet med stor mage och allt och det kändes som att bebisen skulle komma ut när jag tog i för att spy. Hua!

 Har ingen lust att kräkas när jag nyligen har gjort kejsarsnitt för man måste ju ta i så med magen, Aj! ( iof när har man lust att kräkas?)  Ska sjunga på en liten Olivias dop på söndag med så jag FÅR INTE bli smittad, punkt slut!

Ne, nu ska jag fortsätta att försöka få denna dagen att gå, räknar minuterna tills Peder kommer hem. Ska försöka komma ut på en kvällspowerwalk senare.

Ha en trevlig helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar