6 dec. 2014

100 år tillbaka i tiden

Jag försöker fokusera på saker som får mig att må bra och eftersom jag älskar landet och julmarknader åkte jag och min mamma idag iväg på en gammaldags julmarknad i "grannbyn". Det var så mysigt. Det fanns  lotteri, tomte, dragspelsmusik, hantverk m.m. Det mysigaste var att gå in i deras hembygdsgård, där hade jag velat bo. Det kändes precis som att flyttas tillbaka 100 år i tiden. Gamla möbler, kakelugn och så serverades det kaffe i gamla koppar med hembakt kaffebröd. Det satt ett helt gäng gamla gubbar och tanter runt ett bord i mitten av stugan och tjattrade. Stämningen var verkligen trevlig och har redan bestämt att dit ska jag nästa år igen. Olivia sov i bärselen hela tiden och det var många som kommenterade den söta, sovande lilla flickan. Vi var också förbi en gårdsbutik som ligger några kilometer bort , köpte en julklapp till min syster samt marmelad och hallon/lakritskolor att ge bort i jul. Nu har jag och Olivia varit ute på en powerwalk i mörkret , gick förbi affären och köpte blåmögelost som blir kvällens "gotta". Ha en mysig kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar