26 nov. 2013

1 vecka med nystart

Ja, då har jag kört på min nya kost i snart en vecka och det är fortfarande väldigt ovant. Jag känner av lite sötsug och är lite hungrigare än vanligt men det är förhoppningsvis övergående. Tänkte visa hur min första vecka har sett ut när det gäller kost och träning.

  • Måndag:
  • Middag: 1 1/2 laxfilé , 1 potatis , sallad. (började på kvällen)
  • Träning: 3 km jogg, armhävningar, höftlyft

  • Tisdag:
  • Frukost: Havregrynsgröt på 1 dl havregryn, blåbär, 1 dl lättmjölk
  • Lunch: 2 stekta ägg, majsknäcke, 1 skiva skinka
  • Mellanmål: 100 g kvarg, hallon, ca 15 g nötter
  • Middag: 1 dl bulgur, 1,5 älgfärsbiff, broccoli, 1 msk kvarg
  • Träning: Aerobics  

  • Onsdag:
  • Frukost: Havregrynsgröt på 1 dl havregryn, 1/2 msk psylliumfrön, hallon, 1 dl lättemjölk
  • Lunch: 2 kokta färska rödbetor, sallad, tomat, lite getost, 
  • Mellanmål: ca 10 gram nötter
  • Kvällsmål: 150 g kvarg och 50 g keso, blåbär, hallon, 2 finncrisp med 2 skivor skinka
  • Träning: Powerwalk 40 min

  • Torsdag:
  • Frukost: Havregrynsgröt på 1 dl havregryn, 1/2 msk psylliumfrön, 
  • Lunch: Nötfärsbiff med rotfrukter
  • Mellanmål: Keso med hallon, 2 finncrisp med skinka, 10 g nötter
  • Middag: 1 nötfärsbiff, 1 dl potatis, 1 msk kvarg, grönsaker
  • Träning: 3 km jogg, 20 armhävningar, 15 benböj, 15 rygglyft, Plankan 60 sek

  • Fredag: 
  • Frukost: Havregrynsgrötpå 1 dl havregryn, 1/2 msk psylliumfrön, hallon, blåbär , 1 dl lättemjölk, 1 flatbröd
  • Mellanmål: Kvarg 1/2 banan, 1 msk linfrön
  • Middag: 1 dl bulgur, fläskfilé , grönsaker
  • Träning: Powerwalk 40 min
  • Lördag:
  • Frukost: Smoothie
  • Lunch: 2 nötfärsbiffar, kokta morätter, 1 dl bulgur
  • Mellanmål: 1 flatbröd
  • Middag: Kyckling, rotfrukter i ugn, 2 msk kvarg
  • Söndag: 
  • Frukost: Julgröt på 1 dl havregryn , kanel & kardemumma. 1 dl lättmjölk, 1 kokt ägg
  • Mellanmål: Hallon, kvarg
  • Lunch: Kasslergryta, 1 dl ris, sallad
  • Middag: Bulgur, sallad, fläskfilé, 1 msk kvarg
  • Träning: Promenad ca 4 km
Ja ungefär såhär såg veckan ut, det blir mycket samma i början men det är innan man kommit in i det ordentligt.

2 kommentarer:

  1. Det låter som att du bara äter ganska små mängder mat. 1,5 älgfärsbiff??Jag hade varit hungrig hela tiden! Men det är såklart bra om det funkar för dig. Även om jag verkligen förstår att det känns ovant till skillnad från LCHF:) Tänk bara på att man kan koka gröt på rågflingor eller dinkelflingor också, mättar på olika sätt... Och att linfrön/chia innehåller både fibrer, omegafett och proteiner utan att tillföra kalorier.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inte direkt små mängder, hela tallriken täcks med mat. Ja 1,5 biff men du vet ju inte hur stora jag gör mina biffar:P Orkar inte mer iaf:P

      Radera