27 nov. 2013

Fikaproblem

Godmorgon

Idag får vi besök utav min farmor som bara har varit i huset en enda gång sedan vi flyttade hit i september. Det ska bli väldigt mysigt men nu sitter jag och funderar på vad jag ska bjuda på. Som bekant äter jag ju inte socker men det gör min farmor. Jag har ju bakat Silviakaka som ligger i frysen så funderar på att plocka fram den till henne och göra något annat till mig. Farmor vet att jag inte äter sött för jag har inte smakat på hennes bakverk på tre år ( med några undantag under graviditeten) , så hon tycker liksom inte att det är konstigt att jag inte äter samma som henne, så egentligen blir det ju inget konstigt. Det är mest att jag funderar på vad jag ska fika. När jag åt LCHF var det så enkelt, tog lite mörk choklad, brieost på finncrisp eller något liknande. Vad ska jag nu äta? Kvarg med hallon/banan? Lite nötter? Fruktsallad? Mmmm , det kanske är bra alternativ. Jag har ju inget emot att sitta å dricka en kopp svart kaffe men det känns lite konstigt att bara en person sitter och fikar, särskilt när det är hemma hos mig. Ja dessa normer å regler i vårt samhälle, man får ju göra som man vill egentligen. Men farmor är ju farmor.

Hoppas ni får en mysig dag! Jag planerar en liten löprunda ikväll, om mina ben pallar såklart. Har en hemsk träningsvärk nu från måndagens benpass.




1 kommentar:

  1. Mitt standardfika är en kopp té. Om jag vill äta något till den, så brukar jag antingen lyxa till det med frukt, eller ta lite nötmix + mörk choklad. "Fika" innebär ju egentligen bara att man sällskapar och äter något litet, borde inte tvunget vara kakor:)

    SvaraRadera