26 nov. 2013

Ben med Jessica

Igår var jag i Ulricehamn och hälsade på Jessica. Min kompis som jag berättade om som också gjort en otrolig hälsoresa. Hon ska till och med tävla i bikinifitness nästa år och är helt otroligt grym alltså. Vilken kropp! 

Iallafall... vi började kvällen hemma hos henne och hon bjöd på rådjursfärs med klyftpotatis, stekta champinjoner och sallad. Grymt gott. Sedan körde vi ett benpass på Nordic Wellnes där hon tränar. Det var så roligt att få prova på att träna på detta sättet. När jag kör styrka brukar jag ju variera olika muskelgrupper men Jessica hade ben på sitt schema så då körde jag samma som hon, fast inte lika tunga vikter då såklart. Såhär såg benpasset ut ( kopierat från Jessicas blogg):

Liggande lårcurl 4x17 med ökande vikt. 4x 14/12/10 med avslutande vikt från föregående set. Max antal hela reps och direkt på 30st halva.
Knäböj 8x10
Utfall 2x10/ben utan vila
Vadpress 5x22 

Träningsvärken har börjat komma krypandes, i framsida lår. Imorgon kommer det vara betydligt värre, brukar alltid få som värst två dagar efter ett pass. Det var så skoj att få hjälp med övningar och jag blev verkligen taggad och inspirerad. Vi ska nog köra ihop i Borås nästa vecka, hoppas på armar då.
Rådjursfärs med klyftpotatis & sallad. (bild lånad från Jessicas blogg)
Jag provar vadpress för första gången, detta var nog min favoritbenöving
Betydligt mer erfaren gymutövare

4 kommentarer:

  1. En härlig kväll helt enkelt! Hade så kul och det va jätte roligt att ha med dig på gymmet. Vi ska se till att passa in så vi kan köra armar i Borås nästa vecka:) så roligt att ha någon kompis med samma intresse för kost, träning och hälsa:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja det tycker jag, armar är skoj:) ja jag har ju intresse för det helt klart men vi har ju olika mål :P Jag vill bli snyggare du ska ju bli snyggare än snyggast haha:P Men hälsan får vi ju båda

      Radera
  2. Har du aldrig kört vadpress innan? Det som är så skönt:) Man får ju ont i precis hela muskeln. Ganska häftigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nopp, jag kör ju oftast cirkelgym när jag gymmar och de har inte med just denna övningen på passet. Så nopp:) Men kommer definitivt köra den igen. Redan på lördag faktiskt :) Idag har jag träningsvärk från helvetet! Jobbigt när man har trappor i huset å en 10,5 kg vikt att bärapå hela tiden upp för dessa:P

      Radera