22 aug. 2013

Träning på Friskis två dagar i rad

Jag brukar inte köra på  friskis två dagar i rad även om jag gillar att röra mig varje dag. Men i tisdags var det aerobicspremiär och det var jag TVUNGEN att gå på , har väntat väldigt länge på att det ska dra igång nu igen. Det var tydligen inte bara jag som väntat på detta passet för det stod fullt med brudar utanför salen. Det dök inte upp någon ledare utan en receptionsvärd kom och öppnade upp för oss. Hon berättade att ledaren som skulle hålla aerobics inte skulle komma å erbjöd ett gympapass istället.

GYMPA? Nej tack, då kör jag gym, tänkte jag och började gå mot utgången.

Då kom en annan ledare in som hade varit och tränat privat. Hon räddade allt och körde sitt nya pass för säsongen som hon inte testat på några innan. Hur bra pass som helst och hon hade lagt in styrka i passet. Så goa övningar som benböj, plankan, situps ( vilket jag inte gjorde än) , rygglyft m.m är numera med i aerobicpasset igen. Det bästa av allt och det viktigaste för att ett aerobicspass ska bli bra, rolig och svår kordination och bra musik med bra takt och drag i.

Igår var det cirkelgym, hade bestämt med en vän att vi skulle på detta pass sen många dagar tillbaka. Jag var riktigt seg och mör här hemma och ville helst bara lägga mig i sängen och sova. Men man blir lika förvånad varje gång över att man blir så otroligt pigg av att träna. Jag körde skiten ut mig själv på passet men var piggare än innan jag åkte för att träna när jag kom hem. Underbart!

Sambon hade gjort hel kyckling i ugn när jag kom hem. Det åt jag tillsammans med färsk rå vitkål, körsbärstomater och Erik Lallerstedts goda sås, äpple & curry.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar