20 aug. 2013

Stor eloge

Jag vill ge min älskade far en stor eloge som tappat 6 kg på några veckor. Minns inte exakt hur många veckor det är men han började under sommaren med Dukandieten. Jag är dåligt insatt i den dieten men den börjar med någon slags attackfas med mycket proteiner. Sedan följer man ett kostschema, syftet är väl att man ska få in ett hälsotänk kring kosten som ska hålla livet ut. Pappa kommer hit på fredag och då ska vi äta lunch ihop, då ska jag ta en bild på snyggingen. Här kommer en bild på honom som är från juni tror jag, stiligare kan man inte vara.

2 kommentarer:

  1. Grundtanken med Dukan-dieten är i princip samma som med LCHF, man ska äta avsevärt mindre mängd kolhydrater. Men efter de första faserna får man äta ganska "valfritt", med det stora skillnaden att man 1 eller 2 dagar per vecka bara äter magert protein för att hålla vikten livet ut. Jag kan tänka mig att effekten på kroppens hormonvärden och långtidsblodsockret blir jämförligt med 1 eller 2 fastedagar... Eftersom faste innebär att blodsockret ligger lågt, och detsamma sker med enbart protein i dieten.

    SvaraRadera