27 dec. 2012

Besök hos barnmorskan

Hej!

Började dagen tidigt idag med ett besök hos barnmorskan, tror detta var det fjärde besöket om man inte räknar med inskrivningen och kurserna. Så här såg värdena ut idag...

Blodtryck: 120/65
Blodsocker: 4,5
Vikt: + 1 kg sedan sist
Järnvärde: 130 , stigit sedan förra gången , väldigt positivt:)
Bebis hjärtslag: 140 slag/min
SF-mått: 32 cm

Lillen har skött sig och lagt sig med huvudet neråt nu, det var faktiskt vad jag misstänkte. Jag har känt en ökad tyngdkänsla neråt den sista veckan och det är väl för att huvudet trycker på. Barnmorskan bad mig ta ett djupt andetag och tryckte ganska hårt långt ner på magen för att känna hur bebis låg. Det var faktiskt väldigt obehagligt men är så glad att han lagt sig neråt och nu hoppas vi bara att han stannar där nere.

Efter besöket mötte jag upp mamma på Smart Eyes eftersom hon skulle prova ut nya bågar. Var lite smakråd åt henne, det blev ett par supersnygga i silver. Sen kom lillasyster också dit och vi gick till Café Viskan för att få i oss lite frukost. Supergod frukost har dom där med yoghurt, bär, färskt bröd, juice, kaffe, scramble egg, bacon m.m Det fanns chevréost och brieost som stod där och lockade men det får man faktiskt låta bli när man är gravid men jag vet vad jag kommer köpa hem sen när jag inte är gravid längre.

 Jag hann med lite shopping också, hade en värdecheck på 250 kronor på H&M så  köpta mig ett amningslinne för 99 kronor så att man slipper visa hela magen sedan när man ska amma samt en kjol för 30 kronor som är perfekt att ha ovanför leggings. Strosade vidare till Kappahl efteråt och köpte två amningslinnen till , ett svart och ett vitt.


Hittade även en supersöt Newbieoverall i stickat som var på rean och sänkt ytterligare 20% så den blev billig i slutändan.

Mysig<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar