8 aug. 2012

Go träningsvärk!

Hej !

Igår var jag och tränade aerobics med mamma och Elin och det känns idag kan jag säga. Det kändes också under passet att konditionen hade försvunnit en aning nu under sommaren när träningen inte vart lika intensiv. Men det var ett roligt pass som jag kunde för det hade jag kört hela vårterminen, snart kommer det nya pass att lära sig och det är alltid en utmaning för koordinationsförmågan och för hjärnan att få ihop nya koreografier. Idag blir det en vilodag för mina ben är så möra, de fick väl en chock nu när jag simmade 60 minuter i måndags och sen tränade aerobics dagen efter. Blir eventuellt en promenad senare hem till mamma och pappa för att fira mammas födelsedag men eftersom vädret ser väldigt osäkert ut får vi se. Hörde precis åskan mullra utanför, det har regnat sjukt mycket de senaste dagarna och vi funderar seriöst på att flytta till Thailand :P

Jag har tidigare haft allkortet på friskis och svettis vilket innebär att man får gå på alla pass. Ändrade igår till vanligt jympakort som innefattar aerobics, jympa, core, station m.m. eftersom jag inte går så ofta på gymmet eller på indoor och spinning. Jag kommer också simma en gång i veckan så då tyckte jag det räckte med simning, aerobics och ev något annat pass, kommer ju lägga till lite jogg och powerwalks med. Testar såhär och skulle jag få sug i att börja gymma igen så får jag ändra kortet sen. Går ju faktiskt träna styrketräning hemma med gummiband , armhävningar och andra övningar som man inte behöver maskiner till.

Ha en bra dag allesammans




2 kommentarer:

  1. Va duktig du är!! Skönt att komma igång igen efter sommarens obligatoriska uppehåll =) Själv är jag ju fastkedjad i soffan med snart blir det andra bullar! Längtar efter att få lov att gå hundpromenader igen.
    Ha det gott.

    SvaraRadera