14 aug. 2012

Bröllop i värmland och ny hårfärg!

 Hej!

I helgen var jag och sambon i Värmland på bröllop, det var en jobbarkompis till sambon som gifte sig. Ett väldigt härligt par som strålar energi och kärlek. Det var ett speciellt bröllop då han är från Irak och hon från Sverige. Brudparet vigdes under trädet som man ser här på bilden till vänster och de vigdes först en gång på svenska och sedan en gång på arabiska så att alla skulle förstå. Bruden hade en vacker vit klänning och utsläppt hår med ett tiaralikande hårsmycke, så vacker. Brudgummen hade grå kostym , vit skjorta och röd fluga. Brudbuketten bestod utav vita blommor, minns inte om det var rosor eller pioner, vacker var den iallafall. Maten som serverades var jättegod och bestod av ett stort buffébord med massor av mat jag aldrig ätit förut. Lamm, vindolmar, vegetarisk mat, falafel, hummus, andra röror som jag inte kan namnet på, grytor, soppar m.m. Till efterrätt fanns ett stort bord med tårtor, kakor, olika sorters bakverk kaffe och te. Det var en mycket lyckad helg och jag önskar paret all lycka i framtiden. De har också två fantastiska döttrar som är så otroligt söta.
 Nackdelen med bröllopet var att det låg så långt bort och jag är inget fan av att åka bil. Men vi stannade och lunchade vid Göta kanal och det var en väldigt fin hamnkrog vi hittade.

Har färgat håret mörkt igen hos min duktiga syster på Zaxendos. Kände att den förra färgen hade blivit lite dassig och tråkig under sommaren och de som jag pratat med tycker jag passar bättre i mörkt hår och jag känner också själv att jag trivs bättre i det så det fick bli mörkt igen. Funderar också på att klippa lite lugg igen. Vad tycker ni?
Nya hårfärgen

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du passar lika bra i ljusare och mörkare hår. Det är nog för att du sminkar dig så himla bra, allt ser liksom snyggt ut som helhet!

    SvaraRadera