13 maj 2012

Rundan!

Hej igen!

Precis kommit hem efter 5 km runda blandat med jogg och powerwalk men mestadels jogg. Det känns verkligen att man varit förkyld under en längre tid men nu är det bara köra på som vanligt och lite till eftersom förkylningen är ett minne blott. Jag saknar min springkompis Sanna så sjukt mycket, löpningen var mycket roligare när hon var med:( Det var så skoj att ha någon som peppade och fick en att ta i lite extra. Tränar själv nu både i spåret och på aerobicpassen. Tränade ju med lillasyster och mamma innan, aerobic på tisdagar men nu är Elin har en skada i knät kan inte hon träna så mycket och mamma går på måndagar istället på ett tråkigt pass (enligt mig) Tur att jag har Nala (vovven) att springa med.


Dagens meny:


Frukost: 2 Low Carb-bröd med philla, skinka ost och grönsaker
Lunch: Stekt vitkål och stekt korv, kaffe med grädde och kanel
Middag: Gulaschsoppa

Ska börja planera hur jag ska träna på veckorna för att det lättare ska bli som jag tänkt istället för att planera dag för dag eller dagen innan vilket inte alltid är så bra. Friskis har stängt torsdag och fredag och på lördag ska vi ha vår fest så då kan jag inte träna. Denna veckans träning kommer att se ut såhär

Måndag: Vila
Tisdag: Aerobics 
Onsdag: Indoor walking
Torsdag: Ev jogg/powerwalk
Fredag: Jogg
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Blir lite ojämnt fördelat men det är p.g.a. festen i helgen som måste förberedas och grejas med så då hinner jag inte med någon träning.


1 kommentar:

  1. vi kan ju jogga tillsammans på fredag :) peppa varandra!

    SvaraRadera