16 maj 2012

Vilken smärta!

Hej

Igår när jag skulle cykla iväg till den efterlängtade aerobicen hade jag mensvärk men tänkte att det nog skulle gå över om jag tog en ipren och tränade eftersom den brukar lindras med hjälp av rörelse. Väl framme vid friskis och omklädningsrummet ökade smärtan men jag gick upp för uppvärmning på crosstrainen och körde 10 min. Efter det svartnade det för ögonen och jag såg stjärnor och det gjorde bara ondare och ondare. Låste in mig på toaletten med huvudet neråt för att försöka samla kraft att ta mig ut från friskis igen och cykla hem. Kan ju säga att tårarna vad inte långt borta så ont gjorde det.

Jag cyklade hem igen 5 minuter innan mitt pass skulle börja och smärtan tilltog hela tiden. Jag har alltid lidit av extrem mensvärk men denna gången var det ännu värre. Den hemliga medicinen är två alvedon och en ipren och denna gången hade jag bara tagit en ipren vilket inte hjälpte ett skit. Väl hemma låg jag i sängen med uppdragna ben tills dess att smärtan avtog. Fy hemska upplevelse. Så det blev ingen aerobics igår utan promenad till skolan, pw hem från skolan, cykel till och från friskis och 10 min crosstrainer.

Idag var jag återigen taggad för att röra på fläsket så har precis tränat och det blev såhär idag

Jogg 2,6 km
Mage 40 pendling med benen, 10 lyft
Biceps och Tricpes-övningar 30 på varje

Dagens meny 

Frukost: Scramble egg på 2 ägg, 2 Low Carb-bröd med philla, skinka ost och gurka, Kaffe med grädde
Lunch: 2 hemlagade färsbiffar med persiljesmör och sallad
Middag: Ej bestämt


Har faktiskt fortfarande ont men inte som igår och tänker ignorera den för jag har planer idag:)

Ha en fin dag allesammans  och ta hand om varandra

Längtar tills man kan åka och plocka gubbar


2 kommentarer:

  1. Har du testat Orudis kapslar mot mensvärken? Jag hade vidrig mensvärk förr i tiden, men när jag gick på gymnasiet var det en genialisk skol-läkare som rekommenderade Orudis. De löser krampen i blodkärlen och är vanligt smärtlindrande samtidigt, plus att effekten brukar vara i upp emot 12 timmar. Det räcker att ta 1 kapsel så fort mensen sätter igång, så brukar man slippa nästan all värk. Gå till doktorn och testa?

    SvaraRadera
  2. Usch vad det är hemskt med mensvärk! Eftersom jag har slutat med alla P-medel så har jag fått tillbaka den med full kraft. Inte varje gång men ofta.

    SvaraRadera