12 maj 2012

Provat LCHF-produkter

Hej

Nu är jag näst intill fri från min förkylning men jag känner fortfarande av att det sitter på luftrören. Dumma envisa barnbakterier. Men jag har tränat lite denna veckan iallafall, aerobics två gånger och gym en gång, lite mjukstart igen sådär. Ska bli skönt med en riktig vanlig träningsvecka nästa vecka om jag nu är helt frisk men det borde jag vara.

Har precis storstädat hela lägenheten och det luktar så fräscht här hemma. Om en stund kommer en vän över på lite kaffe och tjejsnack. Ikväll ska vi hem till mina föräldrar och grilla och umgås, mysigt.

Gårdagens fredagsmys var LCHF-glass choklad från City och Marabou´s nya kokoschoklad som jag fick tips av från Cecilia. Tack , den var god och skulle tydligen inte innehålla lika mycket kolhydrater som de andra?

Blev bjuden på god lunch hos Sofia igår och det var skinksås med Low Carb Pasta. Jag tyckte det var riktigt gott men konsistensen på pastan var lite skum. Jag tänkte först att jag skulle handla den när jag var på city men bestämde mig sen för att strunta i det. Jag klarar mig nog utan den , däremot ska jag testa att göra skinksåsen någon dag snart, till riven vitkål kanske?

Har också provat den nya Fun light med Stevia som är ett naturligt  sötningsmedel istället för Aspartam som är ett sötningsmedel som innehåller E-ämne. Stevia kommer ifrån en växt och har använts sedan 1500 talet. Det behövs inte mycket av stevia för att söta något.  Glassen är från Alvestaglass  och läste precis där att de också sötar med stevia, trodde de använde något annat men vad bra då:) Glassen är ett hett tips och man blir sugen någon gång det blir man ju nu när det snart är sommar.


1 kommentar:

  1. Det är marginell skillnad på chokladen, tack vare kokosfibrerna. Men marginalen räknas ju också:) Den mörka kokoschokladen innehåller 4g kolisar per ruta, till skillnad mot 5-5,5g per ruta med många av de andra smaksatta.

    Den där glassen skulle jag gärna testa, men att få tag på den i blekinge är nog omöjligt:/

    SvaraRadera