6 maj 2012

Helgen

Hej 

Nu är det söndag och helgen har gått i lugnets tecken vilket jag verkligen kände att jag behövde. I fredags var vi bara hemma och kollade på tv och åt god mat och igår shoppade jag lite med mamma på dagen men sen blev det en lugn kväll med en film och kebabsallad. Idag har jag, Peder, farmor och pappa vart ute i farmors och farfars stuga för att sätta på vatten, vädra och fixa. Det kändes verkligen konstigt att vara där utan vår älskade farfar och vi saknade han så otroligt mycket. Det var verkligen tomt utan honom och när Peder stod och grilla sa han att det hela tiden kändes som om farfar skulle kika ut genom stugan och fråga hur det gick med grillen. När vi satt och åt korv så kom det en vit fjäril förbi och farmor sa att det var farfar som kom på besök, kanske var det så.


Jag är fortfarande förkyld och har fortfarande ont i halsen och jag är så trött på det. Har inte tränat på många dagar nu och jag känner att jag har träningsabstinens. Har bokat pass både tisdag och onsdag nu och jag blir väldigt besviken om jag inte kommer iväg p.g.a. halsen. Bara att hålla tummarna på att det ger med sig nu.

Är stolt över mig själv att jag lyckats att hålla mig borta från chokladen denna helgen. Fredagsmyset blev nötter och lördagsmyset bestod av hallon och vispad grädde. Men jag måste ju erkänna att just nu är jag sjukt sugen på 70% choklad men ...NEJ!!!! Har slarvat för mycket det senaste så nu får jag hålla igen lite.


Blomkålsmos, brysselkål, tomater,gurka,sallad och fläskytterfilé

Går runt i träningskläder utan att träna? (saknar träningen)

Äppelträdet







Dagens meny


Frukost: Turkisk yoghurt med blåbär och kokos. Kaffe med grädde. 1 finncrisp med brie
Lunch: 3 korvar
Middag: Porterstek med kokta grönsaker
Middag: 2 finncrisp med brie och kaffe


2 kommentarer:

  1. porterstek är gott, heja dig!

    SvaraRadera
  2. Jag har ett choklad-tips! Marabous nya mörka "Premium" som heter Coconut 70% innehåller så mycket fibrer från kokosen att kolhydratmängden bara blir 2,5g per ruta!! Alltså 25g i hela 100g chokladkakan:D

    Beklagar detta med din farfar. Hoppas att din farmor ändå kan känna samma lättnad som du, för hans skull. Cancer ger ett hemskt lidande:/

    SvaraRadera