30 apr. 2012

Helgen....

Hej

Jag är sjuk och det är så otroligt tråkigt och långsamt. Det började ju redan i fredags med halsont och huvudvärk men igår hade jag feber så idag är jag hemma från praktiken och vilar.

  Jag , mamma och Elin var på Ashia Spa i Varberg i helgen men jag badade inte i de kalla bassängerna utan höll mig till 40 gradigt vatten för att inte bli nedkyld. Det var verkligen fint där och vi njöt till fulla muggar. På kvällen åt vi mat nere i restaurangen och till förrätt åt jag mussla med blomkålspuré och  mussla har jag aldrig ätit förut men det var gott. Till varmrätt blev det hjortinnanlår med primörer och vitlökssmör och hjort var verkligen något utöver det vanliga, köttet var så mört och lent och bara smälte i munnen. Efter middagen blev det lite livemusik och det var riktigt mysigt, tyvärr var jag så tung i huvudet och trött p.g.a. av förkylningen så somnade rätt tidigt på kvällen. Dagen efter åt vi en av de bästa frukostbufféerna jag ätit och min favorit på frukostbordet var yoghurten med blåbär och björnbär. Vi åkte hem på förmiddagen till Borås igen och jag kröp genast ner i sängen när jag kom hem och knaprade ipren och halstabletter. Det var en härlig vistelse i Varberg och jag kan rekommendera er att åka dit, särskilt par;) Det var väldigt lugnt överallt , kan berott på att det var 15-årsgräns inne på spaanläggningen.




Köper korv

Rosor på sängen

Utsikt från ballkongen

1 kommentar: