24 apr. 2012

Allt rullar på som det ska, det går bra nu!

Hej!

Två dagar gjorda på praktiken och det känns bra , fast man är väldigt trött. Imorse gick jag upp 05:15 och igår 06:15. Vill ha tid på mig för att rasta Nala ordentligt på morgonen då jag är borta några timmar från henne plus att jag gillar att göra mig i ordning och äta frukost i lugn och ro. Trots denna trötthet dessa två dagar har jag lyckats träna ordenligt. Igår blev det 60 min Aerobics och idag har jag sprungit 3,7 km. Längre blev det inte eftersom jag bestämde mig för att köra en runda och då vill jag hålla på det. Vill känna att löpningen ( läs jogg) är roligt och då vill jag köra så att jag känner att jag kan prestera bra även fast det nu bara blev en kort runda. Nästa gång jag springer ska det inte bli samma runda för det är nästan bara uppförsbackar,  även fast rundan var kort var det otroligt kämpigt eftersom det var många uppförsbackar. Funderar på att springa borta vid ramnaparken som är en liten fågelpark rund en damm. Där är det plant och så kan man välja hur många varv man vill köra. Tänkte köra lite styrka armar här om en stund med med gummibanden.

Annars flyter allt på .. eftersom jag ätit LCHF nu i 13 månader tänker jag inte längre på det eftersom det bara går av rena farten. Jag gör min äggröra på morgonen (oftast) skippar kolhydraterna, äter inget godis, dricker ingen läsk och bara kör på med mitt utan att tänka på att jag äter annorlunda. I helgen var vi på sambons mammas 60-årskalas och där stod 5 sorters hemmagjorda kakor framdukade och det bjöds på tårta. Jag åt inget för jag helt enkelt inte tycker det är värt det. Kakorna såg goda ut men jag blev inte alls sugen och tårtorna var vackra som konstverk men räckte att titta på. Jag fick gotta mig med en slät kopp kaffe och ett minttuggmmi :) haha..återigen mitt val och det är inte synd om mig som inte äter bakverk och sötsaker.På kvällen där var vi på inflyttningsfest och då fanns det tilltugg jag kunde äta, ( Tack Emilia och Lukas) det fanns baconlindade dadlar, paprikastavar, gurkstavar och brieost. Det fanns också chips och mängder av godis men det lät jag bli. Jag åt mörk choklad på söndagen istället , 70 % en stooooor bit. 

Nu blir det lite gummibandsövningar innan det är dax att slappa framför tv.n





 


Dagens Meny


Frukost: Turkisk yoghurt med blåbär, 2 finncrisp med ost. Kaffe
Lunch: Lax med coleslaw (utan morot)
Mellanmål: Turkisk yoghurt med blåbär, 2 finncrisp med ost

1 kommentar: