12 mars 2012

Tapaskvällen

Hej

Har haft en toppenhelg med god mat och underbart sällskap, vädret ska man inte heller klaga på. Vi tjejer lyckades kombinera ihop en riktigt god tapasmeny i lördags. Det var örtmarinerade kycklingspett, ölkorv, mögelost, brieost, finncrisp, parmesanchips, marinerade vitlöksklyftor, soltorkade tomater, sallad m.m. Jag stod för efterrätten men något gick fel där. Det skulle vara glass men den stelnade aldrig i frysen. Enligt receptet skulle den inte stå i frysen mer än 30 minuter men den stor säkert där inne 1,5 timma men det blev aldrig glass. Så jag serverade en frozen yoghurt / smoothie istället med strössel gjort på hackad mandel , hackad choklad, kokos och mandelflarn. Dom gillade det faktiskt ändå men jag vet inte vad jag gjorde för fel.





3 kommentarer:

  1. Var bären frysta när du mixade ihop glassen då? För då är den ju i princip fryst från början. Jag har gjort det där typ fem ggr med olika bär och det stelnar alltid! Väldigt konstigt!

    Imorgon ska jag testa att göra kesokaka i ugn till frukost, med nya fyndet STEVIA STRÖ som jag hittade på Ica förra veckan! 0 kalorier, noll blodsockerpåverkan. Låter ju bra. Men jag är skeptisk, för det luktar apa!! Kemiskt och vasst, det stacks i näsan som luktsalt:/

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde samma miss häromveckan när jag gjorde "glass" av kesella, det frös aldrig men det berodde på att det var för mycket helt enkelt. Jag gjorde till sex personer, receptet var väl bara för typ två och det stod att det skulle vara inne i frysen en halvtimme, men det räckte ju inte när det var så mycket glass :) det kan ju vara problemet hos dig med, låt det stå inne kanske ett par timmar nästa gång :)

    SvaraRadera