29 mars 2012

Hämtat energi

Hej

Det blev några löpsteg under min runda, jag varvade powerwalk med jogg och det tycker jag är ett bra sätt att köra igång på när man inte sprungit mycket det senaste. Hoppas det blir mer nu, att jag har lust. Bara ge sig ut! Träffade en trevlig tant och vi stod och prata i typ 15 minuter innan jag gav mig iväg, hon sa att äldre inte ska klaga på att det var bättre för hela tiden för enligt henne minns man hela tiden det som var bra och har förträngt det som var sämre. Det tycker jag låter väldigt skönt, tänk att få vara gammal sen och bara ha positiva minnen från sina unga år. Tror det är människans hjärna som automatiskt sorterar bort sånt som har vart jobbigt för att " rädda" sig själv.

Apor hörde vi också när vi var ute i skogen. Nej ,jag hittar inte på! Djurparken ligger nämligen vägg i vägg med det skogsområde jag brukar traska omkring på. Det kan vara en konstig känsla ibland att höra apor , sjölejon och vargar när man är ute i den svenska skogen som dessutom ligger ett stenkast bort från Knalleland (shoppingcentret) här i Borås. En salig blandning.

Nu ska jag äta något tänkte jag. Det får bli strimlat nötkött med stekt vitkål.

I skogen & hämtar energi

Nala älskar att traska i skogen


Träffade ett skogstroll

Orange hund & orangea skor

2 kommentarer:

  1. Med risk för att dämpa den glada synen på äldres minne kan jag säga at det är otroligt många som fastnar i en ond cirkel av ilska och missnöje också. Som inte ens minns de goda tiderna. Och det där kan börja tidigt! Jag brukar hålla koll på mig själv, så jag inte börjar muttra i onödan:D

    SvaraRadera