14 mars 2012

Ett år sedan!

Glömde säga att igår 2012-03-13 var det ett år sedan jag började äta lågkolhydratskost med nyttiga fetter                ( LCHF) och slutade äta sött och kolhydratsrik mat. Har inte ätit potatis, ris, pasta, bröd, läsk, chips, öl, drinkar, cider, eller annat sött och kolhydratsrikt på 12 månader.De avsteg jag gjort är en och annan frukt, några godisbitar, två söta desserter ( nyårsafton och födelsedag)  det är minsann inte många gånger, det går att räkna på en hand. Kan säga att jag glömt bort hur pasta smakar , minns bara att man blir dåsigt mätt av det och tung i magen...matkoma kallas det :) Ofta blir man hungrig igen relativt snabbt eller sötsugen. Jag tycker man ska äta lagom med fett när man äter denna kosten man behöver inte överdriva utan det gäller att hitta en balans. Tycker bilden här nedanför visar bra vad min kost står för, mycket grönsaker, kött, och en touch av fett:)



2 kommentarer:

  1. Grattis på ettårsdagen i efterskott får jag väl säga då!=)

    SvaraRadera
  2. Heja dig och grattis! trevlig blogg:)

    SvaraRadera