14 mars 2012

Cirkel X

Hej

Mina ben har fan aldrig jobbat så hårt som idag. Knäböj, upphopp, burpees, idioten, höga knän på mattan, kettlebells osv. Mina lårmuskler är som dallriga nudlar och det är redan problem med att sätta sig ner på en stol och det är bara ungefär tre timmar sedan träningen avslutades. Frågan är då, hur kommer jag känna imorgon? Detta cirkel x pass var något utöver det vanliga, hårt och intensivt men fan vad jag älskade det. Hård träning är bra träning , iallafall för mig. Det var roligare än vanligt cirkelgym eftersom intensiteten var högre. För er som inte vet vad Cirkel x står för kommer här en förklaring som jag hämtat från Friskis&Svettis hemsida

Cirkelgym X.
Känslan är tuff och utmanande och intensiteten är hög. Man jobbar i par, den ena i maskin, den andra med en fri övning. Passet är för dig som är tränings van, gillar att ta i och jobba med hög puls. Känn efter och låt det kännas! OBS! Ej för dig med rygg eller knäproblem.

Kan rekommendera passet för den som verkligen vill känna att man lever. Efter passet kom jag hem och jag och min sambo som firar 6 månader som förlovade åt en god middag med ett glas champagne till. Till dessert var det några bitar 70% mörk choklad, ska det va så ska det va. 


bild från www.styrketraning.net

AJ AJ AJ , mina Quadriceps gör ont!




Natti natti





2 kommentarer:

  1. Haha ...du kommer antagligen inte att kunna gå imorgon;))
    Det är ungefär sådan här träning jag leder som instruktör. Hårt och intensivt men också jäkligt kul.
    Grattis på sexmånadersdagen då:))

    SvaraRadera
  2. helt sjukt bra gjort ;) du är grym!

    SvaraRadera