6 mars 2012

Byttorps Finbageri

Hej

I måndags kombinerade jag och min fina vän Sofia lite plugg med nöje. Vi ringde och kollade på Byttorps finbageri här i Borås om de hade LCHF-semlor och fick till svar att de inte hade några färdiga men att de gärna gjorde till oss.

Vi åkte dit och de hade LCHF-bröd och man kunde även köpa mandelmjöl, linfrön , fiberhusk osv. De sålde också kanelbulle som var helt utan mjöl och socker och den köpte vi med, helt LCHF alltså. Tycker det är väldigt positivt att det är ett bageri som har börjat sälja och förstå att det finns folk som inte äter socker och mjölprodukter men gärna njuter av en fika emellanåt ändå. Semlorna var goda och mandelmassan i smakade helt okej med tanke på att det inte var socker i den. Men kanelbullarna var gudomliga och väldigt mättande. Dom hade väldigt mycket kanelmojs och mandel på och i , mums alltså. Vi dukade upp och kalasade på vårt goda fika med min servis som jag fått av farmor och farfar. Fint ska det va!

Så bor du i Borås eller har vägarna förbi och äter LCHF eller bara vill ha nyttigare alternativ på bakverk så besök Byttorps finbageri.

Söta(gulliga) & Goda

Underbart goda & mättande

Roligare att fika när man har en fin kaffeservis.

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att ett bageri säljer LCHF-bröd, hoppas att det sprider sig i landet.

    SvaraRadera
  2. Gud vad roligt!!! Jag jobbar ju själv på ett bageri/kondis men har inte lyckats få chefen att nappa på lchf-bakverk men nu ska jag göra en liten kupp tror jag när hon åker på semester och testa lite;)) ska prova med kladdkakan som jag gjorde för några veckor sedan för den var gudomlig! Sen är ju chokladbollar lättvindigt också....får faktiskt frågor om detta var och varannan dag så att efterfrågan finns är ju helt klart. Diabetiker och glutenallergiker kan ju också äta så man slår ju flera flugor i en smäll

    SvaraRadera
  3. Vad hade de i kanelmojset?? Jag har för dålig fantasi för att lyckas göra mojs utan socker.

    SvaraRadera