28 mars 2016

Vecka nr 2 -röttköttfri och mejerifri ( nästan iaf)

Måndag: 
Frukost: finncrisp , kalkonrulle 
Mellis: 1 banan 
Lunch: kycklingsallad 
Mellis: paleosmoothie 
Kvällsmat: äggröra på 2 ägg. 1 glas äppeljuice. 1 burk makrill 

Tisdag:
Frukost: 4 finncrisp med avokado och kalkonskivor , kaffe med havremjölk
Lunch: Tonfisksallad 
Mellis: 2 finncrisp , 1 banan 

Onsdag:
Frukost : paleosmoothie finncrisp med kalkon och gurka. Kaffe med havremjölk. 
Mellanmål: några klyftor apelsin 
Lunch: Tonfisksallad , kaffe 
Mellis: finncrisp , paleosmoothie 
Kvällsmat : 3 kokta ägg, finncrisp med makrill 

Torsdag: 
Frukost: Paleosmoothie , 1 kokt ägg. 2 finncrisp. Kaffe med havremjölk 
Lunch: kyckling med grönsaker 
Mellis: finncrisp , apelsin 
Kvällsmat: pannkakor på havremjölk , mandelmjöl . Blåbär ,hallon.


Fredag: 
Frukost: 2 kokta ägg på 4 finncrisp. Kaffe med havremjölk. 
Lunch: kycklingwok 
Mellis: 2 kokta ägg 
Kvällis: ( fusk med mejeri) fruktsallad , fröbröd med makrill. Kvart och yoghurt med bär 

Lördag: 
Frukost: fröbröd med stekt ägg , kaffe 
Mellis: melon 
Lunch: stekt fisk panerad i sesamfrön , broccolimos. 
Mellis: fröbröd , kaffe 
Kvällis: Bananpannkakor med bär. Fusk med lite vispgrädde 

Söndag:
Frukost: kokt ägg , kaffe paleosmoothie 
Lunch: kvarg med bär ( tidsbrist) 
Mellis: 1äpple 
Middag : kebabsallad 

Ja måndag- torsdag blev ju helt mejeri och köttfritt iaf. Lite mejeri på helgen där. Sen bestämde jag mig för att det var ok med kött på söndagkvällen , då hade ju i princip 2 veckor gått. 

Utvärdering av dessa 2 veckor med betydligt mindre mejerier samt inget rött kött - som jag trodde , mindre av ballongmagen , särskilt på kvällarna och inte  alls detn här jobbigt mätta  känslan som jag ibland kan uppleva efter en måltid innehållande mycket mejerier. Att vara utan rött kött var betydligt lättare än vad jag trodde faktiskt, det är ju så gott med kyckling och fisk. 

Det blev lite minus på vågen också samt några cm på magen vilket inte heller är fel. 

Jag och Emilia , som jag kör mina små utmaningar med har bestämt att fortsätta köra på i detta spåret men har ändrat lite så att det är tillåtet med kött samt mejerier MEN , mejeri varannan dag samt rött kött Max 2 dagar i veckan. Så nu är det inte tillåtet att fuska 😝 iaf inte för min del, ne men det här ska vi väl klara. 

Godnatt ! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar