2 mars 2016

Besök hos tandläkaren

I måndags var jag hos tandläkaren, mindre roligt men måste ju göras ibland. Som tur är inte så ofta för mig för jag har inte haft så mycket bekymmer med tänderna på senaste åren. När jag var yngre var det mycket rännande där för då var det fast tandställning, lös tandställning, klipp av tungband, utslagen tand som skulle lagas med plast, utslagen tand som skulle lagas med porslin osv. Men jag har faktiskt ALDRIG haft ett enda hål.

Diskuterade det med tandläkaren och tandsköterskan och vi kom då också in på att jag inte äter socker. De trodde både att det absolut hade en grundlig betydelse men också såklart att jag försöker ta tandtråd och skölja med fluor dagligen. Jag och tandläkaren började diskutera sockrets negativa påverkan på kroppen och hälsan och människan i stort, inte bara vad det gör för tänderna utan också vad som sker negativt inuti kroppen. Han rekommenderade mig till att se en dokumentär som han själv nyligen sett, " sockermannnen" tror jag den hette. Ska nog ta mig en kik på denna.

Nu är det dags att gå en promenad till förskolan och hämta hem Vilton.

Hoppas ni alla får en fin dag!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar