29 aug. 2015

Snart ett år sedan

Hej på er !

Det är slutet på augusti och snart ett år har gått sedan Olivia föddes och jag gjorde mitt andra kejsarsnitt, den gången ett katastrofsnitt. Det var alltså så bråttom så att det handlade om liv och död vilket innebar att läkarna inte riktigt hann tänka på att lägga ett snyggt snitt. 

Men jag är väldigt nöjd över hur det genomfördes. Halva ärret är i det förra kejsarsnittet och lite är utanför, men det hade inte gjort något om det hade varit kors och tvärs heller eftersom det räddade både min och min dotters liv. Är så otroligt tacksam över att metoden kejsarsnitt finns i vårt land, i vissa länder finns inte resurser till att utföra kejsarsnitt. 

Men så här ser snitten alltså ut nu 2,5 och 1 år efter förlossningarna. Jag har fortfarande känselbortfall runt om snitten och ibland kan det också smärta och strama en del men det är ingen större fara.

Jag vill avsluta att säga att jag är otroligt stolt över mina snitt och bristningar på min mage. De visar att jag har burit barn i 83 veckor, mina älskade underbara barn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar