28 juli 2015

Göteborg med min kära syster

Hej

När jag fyllde år fick jag en fantastisk present av min syster Elin, att åka till Göteborg och bo på hotell. Så nu ligger jag här i hotellsängen efter att ha sovit en hel natt utan vällingmatning eller blöjbyten. Igår hade vi det jättebra och började vistelsen i Göteborg med att strosa på stan samt luncha. Efter det badade vi bubbelpool och relaxade en stund på rummet med rosé och mörk choklad. 

På kvällen var det dags att gå ut och äta och vi gick till en tapasrestaurang som låg precis runt hörnet. Passade mig bra med tanke på att jag igår hade högklackat ( hör inte till vanligheterna i en småbarnsmammas liv) 

Det var jättegod mat och jag höll mig hyffsat bra till lågkolhydratskost. Njöt av goda ostar , lamm, baconlindade dadlar ( som är alldeles för söta egentligen men igår tillät jag mig) samt kycklingspett. Ett och annat glas vin blev det också. En fantastisk kväll. 

Nu ligger jag å väntar på att syrran ska vakna så att vi kan gå ner och äta frukost. Jag som är van att gå upp tidigt och äta har en väldigt kurrande mage just nu. 

Innan hemfärd till min kära familj idag blir det en liten strosrunda i Haga. Det finns så mysiga butiker där, helt i min smak. 

Ha en fin onsdag. 


1 kommentar:

  1. Låter nästan precis som mitt inlägg som jag skrev nyss :D hahahah

    SvaraRadera