26 juli 2015

Att klämma in träning i vardagen


Godmorgon denna regniga söndagmorgon. Ligger å vilar lite i sängen efter att ha gått upp 05:30 idag. Ska iväg å busa på Leos lekland i eftermiddag så behöver ladda lite energi. 

Apropå engeri , jag tycker jag har blivit rätt bra på detta med att klämma in motion och träning i vardagen.Jag har lärt mig att se mina tillfällen. Imorse tex när barnen lekte fint på rummet passade jag på att köra lite armhävningar, planka, höftlyft mm. Olivia tycker tom att jag är väldigt underhållande när jag håller på. 

Vilton gillar att dansa till babblarna och då ser jag min chans till lite motion. Brukar dansa med honom och köra lite benböj å hopp. 

Springa i trappan gör jag gärna en gång extra, lite extra flås är bara bra. 

Och dessa ständiga promenader med barnvagnen. Eftersom barnen bara sover i vagnen på dagen blir det 3 gånger per dag son vi går ut. Självklart turas vi om nu när vi är lediga båda två men det är en bra daglig motion man får gratis. 

Som sagt, man behöver inte alltid ta sig till gymmet för att då träning. Lekplatsen eller barnens rum går också bra. Som man brukar säga : den bästa träningen är den som blir av. Haha å vad klyschig jag är men det ligger väldigt mycket i det.  Jag tränar på Friskis 2 gånger i veckan men får ändå in lite träning nästan varje dag. 

Jag tycker att man  kommer väldigt långt med hantlar och en pilatesboll , och Olga rönnbergs bok såklart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar