6 juni 2015

Kvällsträning för kropp och själ

Jag kör ju hemmaträning flera gånger i veckan och det brukar vanligtvis ske på kvällen. Det har blivit så eftersom mina träningsredskap är i sovrummet och att det är den tiden på dygnet när barnen lagt sig som man verkligen kan ta sig tid utan att veta att man kan behöva avbryta. 

Just nu plockar jag övningar från Olgas bok och övningar jag kört på corepass. Jag följer alltså inget schema men det är nog en bra ide att skriva upp en liten lista med antal reps och vilken ordning jag kör övningarna. Det funkar bra nu med men blir nog ännu bättre om jag följer ett program. 

Efter mitt pass igår tände jag ljus och varade ner på pilatesbollen. Fokuserade på att mjuka upp ryggen. Sträckte ut ländryggen länge och ordentligt för den har jag verkligen ont i. Svag magmuskelatur i kombination med mycket lyft och böj varje dag sätter sina spår. 


Gillar att köra hemmaträning eftersom der är så lättillgängligt. Nu när jag vet mer om hur jag aka träna för att det ska bli jobbigt och effektivt är det riktigt bra. Förr blev det bra pannkaka av all hemmaträning jag gjorde, när jag väl gjorde den. Oftast var det att jag planerade och tänkte att jag skulle köra hemma men det blev oftast inte av. Anledningen var att jag inte tyckte det var roligt med att träna styrka , dettycker jag nu och nu längtar jag tills nästa pass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar