30 mars 2015

Sjukstuga igen

Förlåt för dålig uppdatering men har inte haft tid att skriva här då allt fokus har legat på att pyssla om Vilton här hemma som haft hög feber och hosta sedan lördagsmorgonen. Nu verkar han vara lite bättre och drack nyss en hel del välling. Annars har det varit det svåraste, att få i honom vätska, väldigt frustrerande eftersom man vet att det är det viktigaste vid feber men en tvååring förstår inte det.

Jag har också känt mig lite hängig faktiskt och känner mig väl fortfarande inte helt kry så jag har inte tränat i helgen. Hoppas däremot på att kunna köra gym ikväll och aerobics imorgon eftersom det är påsk i helgen kommer det vara begränsade öppetider om det ens kommer vara öppet alls och jag vill gärna få till gymmet en gång minst per vecka.

Ne, nu satsar vi på att bli friska för vi har lite planerat under påsken. På torsdag ska det vara påskfest på Viltons förskola och det hoppas vi att han kan vara med på. Sen ska han sova hos mormor å morfar till långfredagen och då ska jag och Peder har fixardag här hemma och sedan äta middag hos min mamma å pappa när vi ska hämta hem Vilton. Påskafton vet jag inte vad som händer, Peder ska jobba på dagen och jag vet inte än vad jag och barnen ska hitta på, mer än att äta ägg då såklart. Vi har även pratat med att träffa lite vänner under påskdagen. 

Nu ska vi fortsätta att mysa här i soffan och kolla på nyhetsmorgon, drack precis en stor kopp kaffe men kaffetant som jag är suger det i kaffetarmen igen.

Ha en fin dag!
Idag skulle vi egentligen gått på babymassage och babycafè på öppna förskolan, men det blir inget eftersom Vilton är sjuk. Här är en gammal bild på Vilton när han är på babycafè för nåt år sedan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar