14 feb. 2015

Resultat hittils


Vet inte vad jag hade förväntat mig men eftersom jag inte har tränat något denna veckan hade jag inte speciellt höga förväntningar. Så här ser det ut just nu iaf  Minskningen jag skriver är från det att jag mätte mig första gången i november.

Lår: Hö 48 cm ( - 5,5 cm ) vä 49,5 cm ( - 4 cm)

Vader: Hö 34,5 ( -0,5 cm) vä 33,5 ( -0 cm)

Överarmar: Hö 28,5 cm ( - 2,5 ) Vä 27 cm ( -0,5 cm)

Rumpa: 94 cm ( - 11 cm)

Midja ( smalaste stället) 70 cm ( - 11 cm)

Höfter: 87 cm ( - 11 cm)

Under byst: 72 cm ( - 6 cm)

Buk: 79 cm  ( - 13 cm)


Sedan första mätningen 3 november har  65 cm försvunnit på min kropp. Det känns väldigt mycket men jag har ju mätt mig så det stämmer ju. Där ser man, man ska inte alltid stirra sig blind på vågen utan måttbandet är oftare snällare.

Vikten rör sig sakta neråt, har nått mitt första delmål iaf vilket var att väga lika mycket som jag gjorde på inskrivningen. Nu är det 2 kg kvar till nästa delmål. Min " vanliga " vikt. 

Mätte mig också i januari men skrev inte resultaten då , sedan januari har jag minskat 4 cm på kroppen. Nästa månad hoppas jag på bättre resultat, det går ju trögare nu än i början men så är det när man viktminskar , iaf för mig. I början går det fort och man rasar sen när kroppen hamnar i en bekvämlighetszon stannar det av lite och man får kämpa hårdare.

kämpa kämpa 

Översta bilden är från 5 december -14 ca 2 månader efter förlossningen. 











1 kommentar:

  1. Wow Therese.. Vilka resultat, och vilken kropp!! Snyggt jobbat.. :D

    SvaraRadera