23 feb. 2015

I helgen hade vi som sagt kalas och jag ville såklart bjuda på något som även de som inte äter gluten kan äta. Så jag gjorde en matpaj med salami, fetaost, paprika och västerbottenost och HERREGUD vad god den blev. Ja, den var ju främst tänkt till mig och min vän Theodora som också äter lågkolhydratskost så nu i efterhand såhär ångrar jag nästan att jag ställde fram den på buffèbordet. Den gick åt kan jag säga, vi skulle gömt den så bara vi kunde smaskat på den.

Jag tycker verkligen ni ska testa denna paj , man märker inte att det är annan pajdeg för den smakar precis som vanlig matpaj, fast godare. Ja , det är sant, tycker denna paj blev godare än de pajer som görs på mjöl.

Receptet har jag hämtat från min favoritmatblogg www.56kilo.se och HÄR hittar ni receptet. In å testa nu! Eller kanske till fredagsmiddagen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar