24 feb. 2015

dagens frukost och lunch

Åt frallorna som jag bakade igår till frukost imorse med billinge ost och tomater, väldigt goda och mättande. Hittade receptet på Åses blogg ( www.56kilo.se). Fast jag hade inte frön på mina och penslade inte heller med ägg, orkade inte helt enkelt. Det är så bra med för exakt de här frallorna finns i lifesum så man kan lägga in dem.


Ibland saknar jag bröd och då är dessa perfekta att ta till.  Tycker faktiskt de blev godare än de lchf-bröd jag köpt på bageri.

Lunchen blev sweet chilikyckling från igår med sallad, keso och lite riven ost på. Så gott! Älskar kyckling. 

Nu till kvällen blev det äggröra på två ägg och lindahls sockerfria kvarg med smak av lime/ citron. Tycker nog hallonsmakrn och blåbärsmaken är godare. Måste testa chokladsmaken med sen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar