26 jan. 2015

Nu kör vi- steg 2

Efter att ha kört första steget i Olga Rönnebergs bok är det nu dags för steg 2. Jag valdeatt köra steg 1 så länge som jag tyckte att det var tillräckligt ansträngande. Men nu är jag definitivt redo för kraftigare ansträngningar. Man följer ett veckoprogram varvat med övningar samt konditionsträning och plankor. 

Har precis kört ca 30 minuters träning och jag älskar verkligen detta upplägget. Det ser ut ungefär såhär: 

Benböj med fitnessboll 3*12
Rulla in fitnessboll 3*12
Klapp bakom rygg 3*12
Armhävningar på fitnessboll 3*15
Omvända flies ( hantlar) 3* 12
Axelpress 3*12
Plankan 1 min * 3 

Å herre min skapare vad jag är trött nu! Skakar i armar å ben , svettig och mör. Tror min kropp fick en liten chock, haha. Men vad gött det va! Dessa muskler behövde tränas. 

Det känns så bra att säga detta.

Längtar redan till nästa pass med mig och Olga. 

Såhär ser det ut här hemma ljust nu när jag tränar. Bebis ligger i sitt gym, nala vilar på soffan , leksaker överallt. Jepp! 
Lunchen idag bestod av lite hemmagjorda biffar och lite falukorv. Ärtor och grönsaker till det med en klick pepparsås. 


1 kommentar: