20 jan. 2015

Mejerifri lchf- smoothie

Det här med att äta mejerifri lågkolhydratskost är lite trixigt ibland tycker jag och kosten kan lätt bli lite ensidig om man inte anstränger sig lite extra. Har ätit ägg , kokosgröt och finncrisp många mornar nu och kände igår att jag saknade något mer fräscht och yoghurtliknande. Men eftersom jag intr äter yoghurt just för tillfället fick jag tänka om och använda mig av kokosmjölk. Gjorde igår min första mejerifria smoothie med massa gott och nyttigt i.

Min rosa smoothie ( receptet räcker till 3-4 st glas, sparar i kylskåpet)

1 avokado
3 dl frysta jordgubbar 
1 dl hallon
Ca 2,5 dl kokosmjölk ( beror på hur läs du vill ha den) 
1-2 dl blåbär
Lite vaniljpulver 

Mixa samman allt med stavmixer och toppa med något gott. Jag körde på blåbär och kokosflingor. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar