10 dec. 2014

Utdrag ur dagbok dagarna innan Olivia föddes

Skrev lite anteckningar för att minnas hur det kändes sista dagarna innan Olivia föddes. Hon var beräknad 17/9 men kom inte förrän 30/9.                                     

23/9 Ska du födas på Nalas födelsedag? Känna inte så. Besök hos barnmorskan idag, hade missat att jag skulle varit där igår men de ordnade en tid åt mig hos en Birgitta. Hon tog blodtryck å lyssnade på dig å allt såg bra ut. Hon försökte få mig att tänka positivt men jag kände mest en irritation som kröp i kroppen. Det är inte så lätt att tänka positivt när man har ont överallt och bara vill träffa sin bebis. En positiv sak med att få barn som gått över tiden är att de är mer kontaktsökande än barn som föds innan v 40. Hon berättade om att hon hade fått ett leende av hennes son redan på bröstet när han föddes i v42. Jo visst , det var gulligt men jag vill  ändå att vårt barn tittar ut nu. Grät två omgångar på eftermiddagen. Sydde en uggla.                                         

 28/9 Varit ganska lugnt sen inatt, fan vad trött jag blir. Peder feber på morgonen , brister snart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar