16 sep. 2014

Bebis fixerad

Nu är vi hemkomna från stan och besök hos barnmorskan, hoppas VERKLIGEN detta var sista besöket nu innan förlossningen. Min barnmorska kände på mig och sa att bebisen är helt fixerad nu , vilket inte är så vanligt för omföderskor. Jag frågade henne vad hon trodde om bebisen och hon sa att om hon fick gissa så trodde hon nog att det var en tjej på 3900 gram som ligger och gömmer sig i min mage. Hon tyckte att det fanns en del plats kvar så hon trodde inte på över 4 kg denna gången som med Vilton. Självklart är det ju inga säkra gissningar utan mest spekulationer efter stt ha känt å klämt på bebisen utanpå magen. Hjärtljuden låg idag på 140slag/ minut och mitt blodtryck var 120/70, toppen! Behövde inte väga mig , kändes skönt även om jag vet att jag gått upp 15 kg. Är glad att det inte blev 22 denna gången som sist. Nu ligger vi å tar igen oss efter lunchen , en kopp kaffe i soffan är inte helt fel. Måste samla krafter nu ju. Ha en fin tisdag gott folk och håll tummarna för att vår lilla plutt snart vill se världen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar