29 aug. 2014

Restaurangbesök med mammagruppen

Igår var jag ute och åt med mammagruppen som jag hamnade i när jag fått Vilton. Beroende på vilken vårdcentral men väljer så sätts man ihop i en liten grupp där barnen är födda inom samma spann. Vi har tex tre som är födda tre dagar i följd i vår grupp. I början när man ses får man gå på små träffar och dit kommer olika personer och pratar om bl.a. Kost för barn, trafiksäkerhet och relationer. Efter dessa informationsträffar har vi i vår mammagrupp fortsatt att träffas. Det har blivit fika hemma hos nästan alla, restsurangbesök, lekplatshäng, babycafe, barnkalas, promenader och annat skoj. Nu är våra barn 1,5 år och vi fortsätter att ses, både med och utan barn. Jag är så glad för min mammagrupp , det är så roligt att kunna utbyta tankar och funderingar och få råd och tips. Vi pratar mycket barn men såklart en hel del annat med. Men vi tröttar liksom inte ut varandra med allt barnsnack eftersom det är dem vi lever för här i livet.  Eftersom jag inte piffar upp mig särskilt ofta nu var det extra kul att få lägga lite extra make igår och fixa håret. Det är inte många kläder som passar för tillfället men denna spetsklänning köpte jag särskilt för finare tillfällen att ha som gravid under sommaren och den har varit med nu på både examensfest, midsommar och restaurang. Idag ska det också firas , min farmor fyller år och vi ska bege oss ut till hennes vackra lantställe och fira. Ha en fin dag , njut av att solstrålarna tittar fram på er. 
Några busfrön från den lilla gruppen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar