18 nov. 2013

Något jag inte trodde skulle ske

Hej

Något jag inte trodde skulle ske kommer ske. Jag ska överge mitt kära LCHF för att se om en annan slags kost passar mig. Det finns flera anledningar till varför.

1. Den största anledningen till att jag ätit LCHF har varit för att gå ner i vikt och jag har gått ner till en trivselvikt och känner att jag nu inte kommer längre.
2. Jag känner mig såpass trygg i mitt förhållande till socker och vet att jag inte kommer börja äta sött bara för att jag lägger till bra kolhydrater i min kost.
3. Jag saknar ibland vissa livsmedel bla. frukt och fullkornsris.
4. Jag har blivit väldigt bekväm med att äta LCHF och därför har jag stannat kvar i denna kost.
5. Jag har fått tips och råd från en person som har gått från att äta LCHF till denna typ av kost och för henne har det gått superbra. Hon ska även utbilda sig till kostrådgivare och PT och därför känner jag förtroende för henne. Jag hade säkert inte gjort det annars.


Ja det är några av anledningarna. Jag säger det igen, jag började äta lchf för att gå ner i vikt och jag har gått ner ca 15 kg med hjälp av kosten. Jag åt det också för att få mindre sötsug vilket jag har blivit av med helt och har väldigt svårt att tro att jag kommer springa å köpa en godispåse från hemmakväll för att jag börjar med lite kolhydrater. 

Jag kommer prova denna nya kosthållningen och känner jag att jag inte mår bra av den eller något annat så vet jag ju hur jag ska äta för att komma tillbaka. Så jag känner mig ganska lugn även om det kommer kännas grymt konstigt att ex äta havregrynsgröt till frukost. Ja vi får se hur det går, om jag kommer få ångra mig eller inte. Den som lever får se.

Jag kommer kommer utvärdera hur det gått om några veckor. Jag ska mäta kroppen först och skriva ner nuvarande resultat, sen får vi se hur förändringarna blir. Kommer även ta kort.

NU KÖR VI!

1 kommentar:

  1. Jag hoppas att det går bra!! Klart att man ska prova olika typer av kost, det är ju inte så att man väljer en och sedan är fast för livet:) Det enda som är viktigt för individen i kostfrågan är att varje enskild person äter en kost som hjälper honom eller henne att må bra och uppnå sina fysiska målsättningar. Dessa varierar nog för de flesta under livets gång, och borde inte ifrågasättas hysteriskt av en eller en annan kostförespråkare.

    SvaraRadera