11 nov. 2013

Jobbigt?

Jag bakar ganska ofta, dels för att jag älskar att baka och dels för att jag tycker om att kunna bjuda gäster och min sambo på något gott till kaffet. Kanske kan tyckas konstigt för en som inte äter socker men faktum är att det inte brukar vara så jobbigt. Jag smakar inte på smeten när jag gör den och får inte heller njuta av det färdiga resultatet men det gör inte mig så mycket. Idag har jag bakat en silviakaka och fröknäcke. Den ena innehåller massor med socker och kolhydrater och det andra innehåller inget socker och väldigt få kolhydrater. Eftersom jag VET att jag inte klarar av att bara smaka en liten bit på något så sött och kolhydratsrikt som silviakaka så står jag över HELT. Det är liksom ingen idé, jag kommer äta upp hela kakan. Det är därför jag äter lågkolhydratskost, då blir det så mycket lättare att kunna stå emot. Min sambo däremot, han klarar av att ta en kaka till kaffet och stanna där. Han springer eller cyklar till jobbet varje dag vilket blir 1,2 mil om dagen, därför har han gått ner en del i vikt sen vi flyttade hit. Det är också en anledning till varför jag bakar, jag vill inte att min sambo ska försvinna. Haha!

1 kommentar:

  1. Det låter som ett möjligt jätteproblem. Osynlig sambo:D

    SvaraRadera