10 okt. 2013

Hallonmuffins LCHF

Jag har bakat hallonmuffins , alltså vanliga med vetemjöl och socker. Men eftersom jag inte äter något av det så ville jag göra en egen variant till mig. Jag och min sambo tar ofta en kopp kaffe tillsammans och det kan vara gott att ha någonting till NÅGON gång. Jag hittade ett recept på Åse`s blogg www.56kilo.se men upptäckte sedan till min förvåning att mandelmjölet inte skulle räcka. Så jag har ändrat lite i receptet men utgått från Åse`s.

Recept Hallonmuffins ca 12 st

0,5 dl mandelmjöl
2,5 dl kokosmjöl
1 tsk vaniljpulver
1 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
4 ägg
0,5 dl stevia
100 gram philladelphia
1 dl upptinade hallon
1 dl mjölk

Börja med att sätta ugnen på 175 grader
Vispa ägg och stevia poröst , smält smör och vispa ner, vispa ner mjölk och philladephia.
Blanda de torra ingredienserna och vispa ner. Klicka ut smeten i muffinsformar och grädda i ugnen ca 25 minuter.

Har provsmakat muffinsen nu, de blev verkligen inte vackra men goda. Kommer bakas igen! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar