9 okt. 2013

Att väga något på 60 kg

Vågen har stått på många olika antal kilon , vilket inte är så konstigt med tanke på att jag varit gravid men även på gymnasiet och tiden efter det stod vågen på siffran alldeles för hög. Under gymnasiet och tiden efter var det siffran 8 som stod först, för ca 3 år sedan var det inte längre en 8 men väldigt nära. När jag var gravid var faktiskt den första siffran upp på 9 och den senaste tiden har den varit en 7:a i täten.

Nu är det faktiskt så att det står en 6:a först, -5 kg de senaste 5 veckorna? Jag kan inte riktigt förklara varför jag har minskat i vikt med 5 kg de senaste veckorna. Trodde att jag alltid skulle stå kvar på 70 något. Ja  det är bara att vara glad och nöjd, tänk om jag nåt mitt mål snart. Jag vet fortfarande att det inte är siffrorna på vågen som är det viktigaste utan att man har en sund vikt.

Firar denna viktminskning med lite extra smör på mina mosade ägg denna morgon, lite fet turkisk yoghurt till det.

 Plexiglas, Siffror, Svart, Välj siffra 5-9




2 kommentarer:

  1. Man får bry sig om vilka siffror som står på vågen. Det borde inte vara "fult", även om fokus ska ligga på hälsa. Hälsa och vikt kan ju gå hand i hand. Grattis till 6:an:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst får man bry sig om siffrorna, jag bryr mig mycket om dem men man vill inte bli påhoppad för det :) Ja vikt å hälsa går hand i hand, oftast! Tackar, känns grymt !

      Radera