5 sep. 2013

Jobbigaste passet NÅGONSIN!

Omelett, en glömd matträtt här hemma. Kommer definitivt att ätas oftare, Mums!
Köpte nya jeans idag på Gina Tricot för bara 99 kr. Två storlekar mindre än när jag köpte jeans förra gången. Göttans!

 

 

Sitter och väntar på att min mor och far ska komma ,de ska passa Vilton medan jag och Peder ska på bankmöte. Lite pirrigt faktiskt, vi ska styra upp hur vi vill ha det med lånet och så. Bara 1,5 vecka kvar nu tills vi flyttar, ska bli så underbart.

 

Måste berätta om gårdagens träning. En kompis till mig fick med mig på denna träningen. Vi var utomhus borta vid vattentornet och det var ett gäng tjejer. En kille och en tjej var tränare för oss. Vi började med uppvärmning som var två varv runt vattentornet , 20 squats och situps. Gjorde inte situpsen utan valde plankan istället. 

 

Sedan var det dags för 20 min högintensiv träning, herregud säger jag bara. Såhär gick det till

Springa runt vattentornet och uppför alla hundratusen trappor, helst hoppa jämfota. När du kommit upp för dessa är det ner och köra 20 armhävningar. Därefter är det "monkeywalk" fram och tillbaka på en grusväg.( något av det jobbigaste jag gjort). Efter det utfall 15 på varje ben. Sen jogga bort till en bänk där det var armpress 30 st. Fy fan!

 Så här gjorde vi om och om igen tills det gått 20 min. Detta var verkligen tuff träning, kändes som om man gjorde lumpen eller något liknande. Efter träningspasset fick de som ville göra en kroppscanning. Det kommer nämligen hållas en tävling som efter 12 veckor avslutas och vinnaren är den som förlorat mest fettprocent och byggt mest muskler i procent. Jag ska nog inte vara med i tävlingen men jag tänkte att det kan vara kul att kroppscanna sig ändå, eller ja kul å kul, intressant! Jag kommer inte exakt ihåg mitt resultat men det som var positivt var att jag hade hög procent muskler i min kropp, har för mig det var 42 %. Det som var mindre bra var att jag låg på den övre gränsen när de gäller hur mycket fettprocent jag har på min kropp. Blev inte speciellt överraskad faktisk och inte heller depp för det, det är som det är. Jag jobbar mot ett mål men har inte brottom.

 

1 kommentar:

  1. Dte lät som ett skrämmande effektivt träningspass. Kan föreställa mig att det gjorde ONT i kroppen de näsmaste två dagarna efteråt:) Jag har gjort fettmätningar vid tre olika tillfällen och alltid legat "Nära den övre gränsen" för vad som är optimalt. Sist jag kollade var i Kristianstad på ett gym som hade kampanj för nya medlemmar... de scannade kroppen, och sedan jämförde de resultatet med två olika tabeller. en "medelsvensson" och en "vältränad".

    Jag var visserligen i bättre form än medelsvensson, men tränaren sa att i förhållande till hur mycket jag tränade så låg jag fortfarande för högt i fettprocent.

    Ska göra en ny mätning på mitt nuvarande gym här under hösten. Med minus 5kg på vågen ska det väl vara FAAN rent ut sagt om jag fortfarande ligger högt:D

    SvaraRadera