5 maj 2013

Veckans meny. v.18

Varför skriver jag upp vad jag äter?

 Jo, då får jag bättre koll på vad jag stoppar i mig under dagen och kan resumera veckan som gått efteråt. Att jag också redovisar här i bloggen gör mig också peppad att hålla min kost.´Lätt svar!

Måndag:
Frukost :1 fröknäcke med smör och ost. 1 lchf-bröd med smör och ost. Äggröra med majonäs.Kaffe.
Lunch: Zucchini och köttfärslasagne med grönsaker, 1 fröknäcke.Kaffe.
Kvällsmat:2 finncrisp med skagenröra. Keso med 2 körsbärstomater.2 kokta ägg med majonnäs.  Lite ost. 

Tisdag:

Frukost: 2 kokta ägg med majo, 2 lowcarbbröd med bregott och ost.Kaffe.
Lunch: Tacosallad, 1 fröknäcke med ost. Kaffe.
Middag:3 LCHF-pannkakor med keso. 1 finncrisp med philla.

Onsdag:

Frukost: Äggröra och bacon. Kaffe. 1 lowcarbbröd med philla och ost.
Mellanmål: Mandlar, 1 lowcarbbröd med philla och skinka, kaffe, 1 babybelost och 3 körsbärstomater.
Middag: Lax i hummersås med blomkål/broccolimos, grönsaker.
Efterrätt: LCHF-panacotta.

Torsdag:

Frukost: Äggröra med smör, 3 finncrisp med ost, 3 skivor skinka, kaffe.
Lunch: Lax i hummersås med blomkål/broccolimos, grönsaker.
Kvällsmat: Makrill i tomatsås på lowcarbbröd. Turkisk yoghurt med kanel och nötter. Fröknäcke med philla och ost. Kaffe.

Fredag:

Frukost: Äggröra med bacon, 2 finncrisp med philla ,1 fröknäcke med philla. Kaffe.
Lunch: 4 hemmagjorda köttbullar, lite tonfisk, keso.
Middag: Grillat med sallad och bea.

Lördag:

Frukost: 2 finncrisp med philla, Äggröra, skinka, keso, 1 fröknäcke med smör och ost. Kaffe
Lunch: Räksallad
Middag : kycklingsallad. LCHF-chokladbollar.

Söndag:

Frukost: Turkisk yoghurt med kanel och kokos. 2 lowcarbbröd med ost och skinka.
Mellanmål: 2 finncrisp med philla. Kaffelatte.
Kvällsmat: Tomater, tonfiskröra, 2 kokta ägg med majo, skinkrulle med smör.


Nöjd med veckans matintag.  LCHF-chokladbollarna med mandelmjöl var ju supergoda.Och det är så gött att grillsäsongen har kommit..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar