16 apr. 2013

Nu hoppas vi våren är här

Igår var jag på mitt andra corepass på friskis och svettis och denna gång var det en ledare vars pass jag inte varit på förut. Jag måste säga att det var bättre än det jag brukar gå på, lite mer pulshöjande och lite nya övningar. Jag undvek även denna gången situpsen, någon som vet när man kan börja göra situps efter en graviditet, förutom när det känns bra då vill säga?

 Även detta pass hade de övningar som jag annars ändå hade gjort hemma med det träningsprogram jag kör, höftlyft, sidoplankan, vanliga plankan, stå på alla fyra och växla med motsatt arm och ben bla.

Idag ska vi gå ut och gå, långt. Det ska bli varmt och gott ute idag, tyckte jag läste 15 grader (?). Bäst att passa på. Hade varit mysigt att sitta mot någon varm husvägg och dricka en kopp kaffe med någon fin vän, får se om någon kan och vill.

Dagens lunch ska bli något med kycklingfilé. Har färsk sparris i kylen som jag tänkte ha till och eventuellt lite zucchini från häromdagen, mums. Har varit duktig på att äta mycket fisk det senaste så nu får vi flika in med lite kyckling.

Ha en fin dag och hoppas våren kommit till er också.








1 kommentar:

  1. Precis :) Så sant. När man var gravid bodde man framför datorn typ, haha. Jag har ca 8 kg kvar nu :) Och jag har väl egentligen inte gjort nånting.. nästa vecka ska jag på efterkontroll så då kanske man kan börja hoppa hopprep iaf ;) Är ju inte så duktig på att träna och så.. Men liiite hemmaträning ska man väl få ihop ;)

    SvaraRadera